Χειροθεραπεία

Τι είναι η χειροθεραπεία στη φυσικοθεραπεία;

Η χειροθεραπεία, ή αλλιώς manual therapy, αφορά σε χειροπρακτικές τεχνικές που έχουν ως στόχο την αποκατάσταση της φυσιολογικής κίνησης του σώματος. Δεν περιλαμβάνει τη χρήση μηχανημάτων ή φαρμάκων, όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά με άλλες μη επεμβατικές θεραπευτικές μεθόδους, όπως τον βελονισμό και τη θεραπεία με κρουστικά κύματα με ραδιοσυχνότητες.

Στο PHYSIO4U διεξάγουμε λεπτομερή αξιολόγηση, που περιλαμβάνει ειδικά τεστ με εξειδικευμένες κινήσεις, και εντοπίζουμε το σημείο στο οποίο παρουσιάζεται η δυσλειτουργία που προκαλεί πόνο. Ενώ η χειροθεραπεία έχει άμεσα αναλγητικά αποτελέσματα, δεν απαλύνει απλώς τα συμπτώματα. Αντιθέτως, αντιμετωπίζει τα αίτια της δυσλειτουργίας ή τον τραυματισμό, καθώς και την προέλευση του πόνου (από τους μυς, τις αρθρώσεις, τα νεύρα ή τα οστά), θεραπεύοντας το πρόβλημα στη ρίζα του. Μέσω της χειροθεραπείας επιτυγχάνουμε τη σταδιακή και πλήρη ανάρρωση του ασθενή και την επιλέγουμε βάση του ιστορικού και της κλινικής διάγνωσης.
Τι περιλαμβάνει η χειροθεραπεία;
Για να ξεκινήσουμε ένα πλάνο χειροθεραπείας, ξεκινάμε με την πρώτη δωρεάν αξιολόγηση του εκάστοτε περιστατικού. Ελέγχουμε τις εξετάσεις και σχεδιάζουμε τη θεραπευτική μεθοδολογία, που θα χρησιμοποιήσουμε. Αν η προσέγγισή μας είναι καθαρά χειροπρακτική, τότε η θεραπεία περιλαμβάνει θεραπευτικές χειρομαλάξεις, κινητοποίηση των αρθρώσεων και των μυών με τεχνικές manual therapy, καθώς και κινητοποίηση του νευρικού ιστού (απελευθέρωση παγιδευμένων νεύρων).

Επιπλέον, δημιουργούμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα ασκήσεων, που στοχεύει στη σταθεροποίηση και στην επανεκπαίδευση του σώματος, για πρόληψη σε ενδεχόμενη υποτροπή του υπάρχοντος προβλήματος. Τέλος, θα συζητήσουμε για την καθημερινότητα σας στην εργασία και στις δραστηριότητές σας, προσφέροντας συμβουλευτική (εργονομία) για καλύτερη ποιότητα ζωής.
Για ποιες παθήσεις συνίσταται η χειροθεραπεία;
Η χειροθεραπεία συνίσταται για παθήσεις της σπονδυλικής στήλης και των αρθρώσεων, για τενοντοπάθειες και για νευρολογικές παθήσεις. Μερικές από τις πιο συχνές παθήσεις που αντιμετωπίζονται πλήρως ή γίνονται πιο ανεκτές με χειροθεραπεία είναι οι εξής:

• το αυχενικό σύνδρομο
• ο αυχενογενής πονοκέφαλος και η ζάλη
• το σύνδρομο θωρακικής εξόδου
• η οσφυαλγία
• η οστεοαρθρίτιδα
• η ρευματοειδής αρθρίτιδα
• η επικονδυλίτιδα (tennis elbow, golfers elbow)
• η τενοντοπάθεια αχιλλείου
• το σύνδρομο πρόσκρουσης ώμου
• η τενοντοπάθεια υπερακανθίου
• η τενοντοπάθεια επιγονατίδας
• το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα
• η νευραλγία τριδύμου
• η πάρεση προσωπικού νεύρου
• η ισχιαλγία
• η πάρεση περονιαίου νεύρου
• τα μουδιάσματα άνω/κάτω άκρων κ.ά.

Η χειροθεραπεία μπορεί να θεραπεύσει εντελώς ένα πρόβλημα και να συμβάλλει στην πλήρη αποκατάσταση ή να μειώσει την ταλαιπωρία σε χρόνιες, ανίατες παθήσεις, βελτιώνοντας σημαντικά την ποιότητα ζωής του ασθενή.
Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους ξεχωρίζει η χειροθεραπεία είναι η ασφάλεια που παρέχει και η αποτελεσματικότητά της. Επειδή η χειροθεραπεία εστιάζει στα αίτια του προβλήματος, ο ασθενής βιώνει άμεσα τα αποτελέσματα στην αποκατάστασή του, τα οποία έχουν μακροπρόθεσμη διάρκεια.

Η χειροθεραπεία είναι κατά βάση ανώδυνη και για τους περισσότερους ασθενείς ανακουφιστική κατά την εφαρμογή της, ακόμη κι αν αποτελεί πρόκληση στις πρώτες συνεδρίες. Στα βασικά πλεονεκτήματα της χειροθεραπείας είναι η ολιστική προσέγγιση, που έχει θετικά αποτελέσματα τόσο στο σώμα, όσο και στην ψυχολογία των ασθενών, χάρη στην υποχώρηση του πόνου και τη μείωση της ταλαιπωρίας.