Βελονισμός

Τι είναι ο βελονισμός;

Ο βελονισμός αποτελεί μία θεραπευτική μέθοδος, που στοχεύει στη θεραπεία μυοσκελετικών παθήσεων και στην αντιμετώπιση χρόνιων πόνων. Ο ιατρικός και ο κινεζικός βελονισμός χρησιμοποιούν την ίδια μεθοδολογία, που βασίζεται στην αρχαία κινεζική πρακτική. Ο ιατρικός, ή αλλιώς δυτικός, βελονισμός βασίζεται στην έρευνα, χρησιμοποιεί τους κανόνες της δυτικής ιατρικής και γίνεται σε σημεία του ανθρώπινου σώματος όπου υπάρχουν αισθητήρια νεύρα, η διέγερση των οποίων βοηθά στην έκκριση ενδορφινών με αναλγητικές ιδιότητες. Ο κινεζικός βελονισμός από την άλλη, βασίζεται στην αρχαία φιλοσοφία της εξισορρόπησης της ροής της ενέργειας στο ανθρώπινο σώμα και αποτελεί μία ολιστική προσέγγιση διάγνωσης και θεραπείας.

Μειώνοντας αισθητά τον πόνο με τον βελονισμό, προχωράμε ευκολότερα στα επόμενα βήματα της φυσικοθεραπείας και επιτυγχάνουμε γρηγορότερη ανάρρωση και αποκατάσταση με λιγότερη ταλαιπωρία για τον ασθενή. Επίσης, ο βελονισμός βοηθάει πολύ στην αυτοίαση και την τόνωση του οργανισμού, επιτρέποντας στα άτομα που αντιμετωπίζουν χρόνιους πόνους να απολαμβάνουν την καθημερινότητά τους περισσότερο.
Τι περιλαμβάνει η θεραπεία βελονισμού;
Ο βελονισμός στο PHYSIO4U περιλαμβάνει μία δωρεάν πρώτη αξιολόγηση του προβλήματος που αντιμετωπίζει ο ασθενής και τον σχεδιασμό ενός εξατομικευμένου πλάνου θεραπείας. Αρκετές φορές, χρησιμοποιούνται συνδυαστικά περισσότερες από μία μεθοδολογίες, για παράδειγμα βελονισμός και χειροθεραπεία, ανάλογα με τις δικές σας ανάγκες.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, τοποθετούνται στο σώμα πολύ λεπτές, ανεπαίσθητες βελόνες μιας χρήσης για περίπου 20 λεπτά. Αν και το κάθε περιστατικό είναι μοναδικό, ένας μέσος όρος συνεδριών είναι οι δύο φορές την εβδομάδα, για 3 με 7 εβδομάδες. Τα αποτελέσματα αρχίζουν να γίνονται ορατά στο τέλος της δεύτερης και αρχές της τρίτης εβδομάδας, που έχουμε και την αξιολόγηση της θεραπευτικής προόδου.
Για ποιες παθήσεις συνίσταται ο βελονισμός;
Ο κινεζικός και ο ιατρικός βελονισμός εφαρμόζονται σε διάφορες παθήσεις είτε για να συμβάλουν στη θεραπεία, είτε στην ανακούφιση επίπονων και δυσάρεστων συμπτωμάτων. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται σε μυοσκελετικές παθήσεις, όπως:

• Η οσφυαλγία
• Η οστεοαρθρίτιδα
• Η ινομυαλγία
• Οι αθλητικές κακώσεις

Αλλά και στις περιπτώσεις των ασθενών που πάσχουν από:

• τη νόσο του Πάρκινσον
• σκλήρυνση κατά πλάκας
• αλλεργίες
• ψυχοσωματικό πόνο
• στυτική δυσλειτουργία

Επίσης, τα πεδία εφαρμογής της μεθόδου του βελονισμού περιλαμβάνουν και μία σειρά από γενικότερα προβλήματα υγείας, όπως η παχυσαρκία, η γαστρίτιδα, το έλκος στομάχου, η δυσμηνόρροια, ο εθισμός στο κάπνισμα κ.ά.
Αξιοσημείωτο πλεονέκτημα του βελονισμού είναι η δυνατότητά του να ενισχύει τις υπάρχουσες θεραπευτικές πρακτικές που ενδέχεται να ακολουθείτε, όπως είναι οι φαρμακευτικές αγωγές και τα ισχυρά αναλγητικά, χωρίς αρνητικές αλληλεπιδράσεις και παρενέργειες. Ο βελονισμός, εξάλλου, λειτουργεί συνεργιστικά, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα των εκάστοτε μεθόδων αποκατάστασης και ανακούφισης του πόνου.

Επιπλέον, ο κινέζικος βελονισμός προσφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα στη μακροπρόθεσμη ευεξία και, ταυτόχρονα, αποτελεί μία εντελώς ακίνδυνη και ανώδυνη μέθοδο θεραπείας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, για να επιτευχθούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, η εφαρμογή του ιατρικού, όπως και του κινεζικού βελονισμού, θα πρέπει να γίνεται από ειδικά καταρτισμένους επαγγελματίες, όπως οι εξειδικευμένοι φυσικοθεραπευτές.